Raons per menjar peix

Sempre hem sentit a parlar dels grans beneficis del peix, però coneixes les raons per les quals menjar-ne?

Captura de pantalla 2019-02-26 a las 12.13.10

El peix és un aliment apte per totes les edats, és fàcil de digerir i té molts nutrients. És ric en proteïnes, i a diferència de la carn, conté una font de greixos insaturats que ajuden a evitar malalties cardiovasculars. A més, el peix té minerals com fòsfor, potassi, sodi, calci, magnesi, ferro i iode, que és una gran font de vitamines del grup B, A i D.

Hi ha una oferta molt àmplia d’espècies, i al MercatVell podràs comprar i tastar el que peix que desitges. T’aconsellem consultar als nostres peixaters sobre la neteja i preparació de peixos que potser no coneixes. Els peixos “desconeguts” poden ser sovint més saborosos que els més comuns.

El peix és molt baix en calories, els blancs contenen aproximadament 80 calories per 100 grams i el peix blau i conté entre 120 i 200 calories per 100 grams. Si vols prevenir certes malalties, el peix pot ser el teu millor aliat. Protegeix el cor, gràcies a Omega-6 i els àcids EPA i DHA, de la família Omega-3. També té una acció antiinflamatòria i contribueix a prevenir el goll, una malaltia que es caracteritza per un creixement anormal de la glàndula tiroide. Enfortir els ossos també és una de les propietats del peix, ja que són una font alimentària de calci. Ajuden al creixement i desenvolupament dels ossos durant la infància, l’adolescència, l’embaràs i la lactància, ja que exigeixen una aportació proteica més alta que en altres etapes de la vida.