Aquests són els millors secrets per gaudir de la carn!

Carns de qualitat al MercatVell
Carns de qualitat al MercatVell

Menjar carn també té els seus avantatges, alguns d’únics. Per treure-li el màxim profit, és convenient seguir alguns consells. La carn és una font important de proteïna, necessària per regenerar les estructures cel·lulars, ja que la proteïna animal ajuda a mantenir la capacitat funcional del cos a la tercera edat. A més, la carn proporciona ferro fàcil d’assimilar, així com els activadors de l’absorció que fan que es pugui digerir i absorbir fàcilment. La carn, que podràs comprar als establiments especialitzats del MercatVell, evita l’anèmia i ajuda al correcte funcionament del cervell i del sistema immunitari. Els productes carnis contenen vitamina B12, una vitamina que només està present en els aliments de procedència animal i que és imprescindible per assimilar el ferro.

Pots tastar la carn de la carnisserIA al mateix mercatvell!

La ració ha de ser de màxim 120 grams i encara que la carn magra com el pollastre, el gall dindi o el conill, es pot prendre entre 1 i 2 vegades a la setmana, es recomana menjar carn vermella, cada quinze dies. Com sempre el millor és menjar carn el més natural i fugir de carns processades que s’elaboren amb grans quantitats de sals i conservants. Cal evitar la carn cremada o els recremadets i apostar sempre per la de qualitat més alta. Quan mengem carn és important acompanyar-la amb aliments que ajudin a netejar i equilibrar la feina de ronyons, fetge i intestins com una amanida de fulles verdes, amb taronja o nabius o un plat de crucíferes (col, coliflor, bròquil, kale…), juntament amb arròs integral.

Descobreix el sushi i les seves propietats beneficioses

sushi
Pots tastar diverses variatats de sushi al MercatVell

El sushi, a banda de ser un aliment de moda deliciós, té molts beneficis per la salut gràcies a les propietats dels seus ingredients frescos. Aquest plat típic de la gastronomia japonesa està format habitualment per una bola d’arròs amb un condiment, que pot ser peix cru, verdures o altres tipus d’acompanyats; i en el cas d’algunes varietats, alga nori. Aquest tipus d’alga, que li acaba de donar forma al sushi, és un aliment molt ric en minerals, vitamina A i B i hidrats de carboni de lenta assimilació, els que són beneficiosos per a la salut. L’arròs, per una altra banda, ens aporta proteïnes i hidrats de carboni, a més de no contenir gluten, cosa que fa que aquest plat sigui apte per a celíacs.

 

Gaudeix del sushi a JAPO ASIAN STREET FOOD!

Els diferents tipus de sushi, a més, sempre porten un condiment que li acaben d’aportar el sabor que els converteix en un plat únic: el salmó aporta potassi, seleni i vitamina B12; la tonyina és una font d’àcids grassos poli-insaturats, omega 3 i alts nivells de proteïnes. El marisc també pot acompanyar al sushi aportant diversos aminoàcids i iode.

Tot i això, el sushi no és només arròs amb peix cru: cada cop més s’estan popularitzant varietats que el cuinen o estan fetes exclusivament amb verdures. Cogombre, pastanaga, alvocat i carabassa són només alguns dels condiments que s’hi poden posar. D’aquesta forma, el sushi es converteix també en un plat apte per a vegetarians i vegans. Vine al MercatVell i tasta les diverses varietats de sushi que t’oferim!

gastronomia

Descobreix totes les varietats de salsitxa

Un dels plats més típics de la gastronomia alemanya és el Frankfurt: la mítica salsitxa que agrada a tothom.

D’aquest plat, però, hi ha moltes variants perquè tothom pugui escollir la que més li agradi. La mítica salsitxa de Frankfurt és la que està feta amb carn de porc i pots tastar al Frankfurt MercatVell. La salsitxa Bierburst porta diversos fruits del bosc per donar-li un sabor diferent.

La Blutswurst seria la més semblant al típic botifarró. La salsitxa Bratwurst és també una peça fonamental de la dieta alemanya: aquesta varietat està feta de carn de porc picada molt fina adobada amb espècies com nou moscada, pebre o gingebre. Aquesta salsitxa és, amb la xucrut i la cervesa un dels tres aliments més consumits a Alemanya. Una altra salsitxa de color blanc és la Weißwurst: aquesta, però és original de la regió de Babaria i està feta amb ou i altres espècies.

Si el que vols és enfrontar-te a un petit repte, la teva opció és la salsitxa Bockwurst: una salsitxa gran amb sabor fumat que se sol acompanyar d’una cervesa alemanya. Tot i això, si no t’hem convençut encara per apropar-te a MercatVell per tastar-ne una, allà hi podràs tastar altres entrepans fets amb altres ingredients: hamburguesa, llom, pinxos, bacó o biquinis i els condiments que més t’agradin: formatge, ceba i tota mena de salses per donar-hi més sabor.

Totes les opcions són perfectes per gaudir d’un bon àpat amb amics i família.

Lemons on grey wooden background

Descobreix aquests aliments per depurar el teu organisme

Després dels excessos de les vacances d’estiu toca compensar i cuidar el nostre cos. La  millor manera d’eliminar líquids i evitar la seva retenció és a través d’aliments depuratius, que ajudaran a eliminar les toxines del teu cos per trobar-te més sa i guanyar vitalitat.

Aliments com el bròquil, la coliflor, la carxofa, els espàrrecs, els espinacs, el rave, els nabius o el gingebre, són productes naturals  sense cap mena d’additiu que trobaràs al Mercat Vell. No només t’ajudaran a depurar, desintoxicar i desinflar, sinó que constitueixen tota una cura de la teva salut.

Aquests aliments els pots cuinar tant a la planxa com bullits i evitant afegir-hi sal, oli o qualsevol salsa amb els additius que just estem intentant evitar.  També pots  preparar un brou vegetal amb hortalisses diürètiques i depuratives. Les més habituals són l’api, el porro, la pastanaga i la ceba. Bullides durant 30 minuts amb molta aigua, sense oli i sense sal.

La llimona és l’aliment per excel·lència més reconegut tradicionalment per les seves grans propietats diürètiques i el seu poder per eliminar líquids. El pots prendre en suc, juntament amb poma, espinacs i llima. Aquest suc el pots afegir en batuts de fruita o verdura. Per fer una bona depuració cal que també oxigenem el nostre cos i la nostra ànima, un bon respir mental i físic ajudarà a dur a terme una dieta més efectiva. L’alimentació i l’exercici físics són la clau de la salut.

ahi poke bowl on brown rice

Descobreix els Poke Bowls, el nou menjar de moda

És probable que hagis sentit molt a parlar, o vist a les xarxes socials, el Poke Bowl, una amanida de peix cru servida tant com aperitiu o com a plat principal a la cuina hawaiana on un dels ingredients és el peix.

El Poke Bowl va néixer de la necessitat de menjar un plat fàcil  i ràpid de preparar mentre continuaven treballant. Alguns el relacionen directament amb el sushi o una evolució seva, però és un plat molt més complet.

Poke vol dir tallar en hawaià, i es refereix a trossos de peix cru marinat, habitualment tonyina, que després es col·loca sobre arròs i es complementa amb verdures, fruites i salses.

Un poke clàssic conté sempre una base d’arròs, però a la peixateria d’ ElMercatVell també t’oferim altres opcions de base baixes en calories com la quinoa o la pasta, i una selecció de proteïnes per acompanyar crues o a la planxa com salmó, tonyina, tofu, cebiche de corbina, calamar, gambes o pollastre.

La verdura i la fruita aporten  a aquest plat una combinació infinita de sabors al gust del client. El plat queda acabat amb una salsa, sovint fetes amb soja, wasabi i oli de sèsam.

Els bowls són un plat lleuger, saborós i complet amb un alt valor nutricional. El peix ens aporta proteïnes i àcids greixos essencials; l’arròs conté hidrats de carboni, i la verdura i la fruita ens aporta fibra, vitamines i minerals. Aquest plat inclou a més alguns superaliments com les algues, el peix cru o les llavors, que ofereixen una gran quantitat de micronutrients. La quinoa, com a bona font de proteïnes, fibra i aminoàcids essencials, els Omega 3 del peix, o el calci, el ferro i el iode són alguns dels exemples.

Un plat, el Poke Bowl, que resulta més saciable que altres plats cuinats, i que t’ajudarà a mantenir una dieta més sana, saludable i light durant tota la setmana. La seva combinació d’ingredients, quasi infinita, et permet menjar aquest plat cada dia cuidant la teva dieta.

WhatsApp Image 2019-07-11 at 11.31.25 (2)

Els orígens de la pasta

La pasta és un dels aliments base de la dieta mediterrània, formant part dels àpats de moltes famílies.

Però sabies que el seu origen no es troba en Itàlia?

Alguns descobridors li atribueixen el descobriment a Marco Polo, que va portar la pasta d’un dels seus viatges a la Xina al segle XIII. A diferència dels xinesos, els italians l’elaboraven amb farina de blat i no de mill, ja que a la Xina no hi havia cultius de blat.

Tots els diferents tipus de pasta conten una gran aportació de gluten, ja que facilita el seu assecament i emmagatzematge. Per això, la pasta fresca de elMercatVell és l’opció ideal per a tothom.

En aquest estat absorbeix millor el sabor de les salses, ensalades, carns o peixos amb les que pots acompanyar aquest aliment. La pasta fresca també es pot servir sola, amb un lleuger toc d’oli d’oliva o mantega amb parmesà. A més, després de la invasió musulmana del segle IX, s’han introduït condiments com la llimona, l’ametlla, el festuc o la figa als diferents plats.

La pasta és l’aliment ideal per les persones que realitzen molta activitat física, ja que els hidrats que conté són d’absorció lenta. També té fibra, que ajuda a la regulació del trànsit intestinal. Contràriament a les creences populars, no engreixa perquè conté pocs greixos. Però si és una gran font d’energia gràcies al seu gran contingut en hidrats de carboni.

fruit-2305192_960_720

Els beneficis de les fruites d’estiu

Totes les fruites de temporada a l’estiu contenen molta aigua. No només ajuden a mantenir-nos hidratats sinó que també fan que els nostres ronyons funcionin correctament.

A més, milloren el funcionament de l’aparell digestiu i fan que ossos i dents estiguin més forts. Totes les propietats nutritives que aporten són bones tant per al creixement dels infants, com per al desenvolupament d’adults i gent gran.

Us explicarem més a fons els beneficis de 5 d’aquestes fruites.

  • La síndria té molta vitamina C, que ajuda a posar-se més moreno. Té efectes diürètics i és antioxidant, per això ajuda a la regulació de la pressió arterial i el nivell de colesterol.
  • El meló també conté vitamina C, que a més millora tots els ossos, i és antioxidant. És l’aliment ideal si estàs a dieta, ja que té un gran contingut d’aigua i poc valor energètic. Reforça el sistema immunològic i ajuda a prevenir l’envelliment.
  • El préssec és ideal pels diabètics pel seu elevat contingut en fibra i és un gran aliat per la pell perquè ajuda a generar col·lagen. Un altre dels seus beneficis és reduir el risc de patir malalties cardiovasculars.
  • La pruna ajuda a regular el trànsit intestinal, aporta ferro i vitamina A i B per combatre l’anèmia i conservar la salut de la ment. També té molts beneficis per millorar la vista.
  • El mango pot ser un gran aliat per prevenir malalties degeneratives del cor, el càncer o la diabetis. A més, protegeix la pell i els ulls i amb el magnesi i potassi que conté, reforça ossos i músculs.
Captura de pantalla 2019-02-26 a las 12.13.10

Raons per menjar peix

Sempre hem sentit a parlar dels grans beneficis del peix, però coneixes les raons per les quals menjar-ne?

El peix és un aliment apte per totes les edats, és fàcil de digerir i té molts nutrients. És ric en proteïnes, i a diferència de la carn, conté una font de greixos insaturats que ajuden a evitar malalties cardiovasculars. A més, el peix té minerals com fòsfor, potassi, sodi, calci, magnesi, ferro i iode, que és una gran font de vitamines del grup B, A i D.

Hi ha una oferta molt àmplia d’espècies, i al MercatVell podràs comprar i tastar el que peix que desitges. T’aconsellem consultar als nostres peixaters sobre la neteja i preparació de peixos que potser no coneixes. Els peixos “desconeguts” poden ser sovint més saborosos que els més comuns.

El peix és molt baix en calories, els blancs contenen aproximadament 80 calories per 100 grams i el peix blau i conté entre 120 i 200 calories per 100 grams. Si vols prevenir certes malalties, el peix pot ser el teu millor aliat. Protegeix el cor, gràcies a Omega-6 i els àcids EPA i DHA, de la família Omega-3. També té una acció antiinflamatòria i contribueix a prevenir el goll, una malaltia que es caracteritza per un creixement anormal de la glàndula tiroide. Enfortir els ossos també és una de les propietats del peix, ja que són una font alimentària de calci. Ajuden al creixement i desenvolupament dels ossos durant la infància, l’adolescència, l’embaràs i la lactància, ja que exigeixen una aportació proteica més alta que en altres etapes de la vida.

Captura de pantalla 2019-07-11 a las 10.09.58

Les diferències entre les carns vermelles i les blanques

La diferència principal entre la carn blanca i la carn vermella és la quantitat de sang i de greixos que contenen.

No tots els tipus de carn són iguals: la carn de cada animal es caracteritza per unes proteïnes diferents, i per tant, tenen un impacte diferent per al nostre organisme. En aquest sentit, els dos grans grups de carn que podem menjar són la carn vermella i la carn blanca.

Els dos tipus són una excel·lent font de proteïnes, cosa que les fa imprescindibles per mantenir una dieta equilibrada. A més, ens aporten vitamines i minerals fonamentals per al nostre organisme. Aleshores, quina és la diferència entre carn vermella i blanca? Doncs l’element diferencial és la quantitat de greix i sang que te.

La carn vermella és la carn de vedella, bou i cavall i les vísceres. Aquestes carns tenen una quantitat molt més alta de ferro i greix, cosa que fa que siguin molt bones, però, que hàgim de limitar el seu consum, ja que una ingesta excessiva pot resultar perjudicial.

Per aquest motiu, es recomana reduir el consum d’aquestes.

La resta de racions de carn que hem de menjar (3 o 4 a la setmana) ha de ser blanca, és a dir, pollastre, gall d’indi i conill, pel seu baix contingut en greix i purines, un element químic perjudicial per a l’organisme.

I on queda la carn de porc o de xai? Doncs en funció de l’edat de l’animal i les seves condicions de vida, la carn pot ser o bé vermella o bé blanca. De tota manera, els experts no s’acaben de posar d’acord, i mentre alguns diuen que és vermella perquè es tracta com la carn de bestiar, l’Organització Mundial de la Salut (OMS, en anglès) ha afirmat que és carn blanca.

La carn és un element fonamental en la nostra dieta i no l’hem de deixar de banda. A ElMercatVell trobaràs una gran varietat de carns de primera qualitat. Visita la nostra carnisseria i descobreix quines carns són les millors per a la teva dieta.

TOP 5 de fruites i verdures de primavera

El millor del canvi de la temporada és trobar-ne fruites i verdures fresques i noves que arriben amb la primavera. Vols saber quins?

asparagus-2178164_960_720

Just comença la temporada d’espàrrecs, un aliment baix en calories, amb una gran quantitat de vitamines, sobretot B1, B2, B6, A, C i E. A més té qualitats depuratives i antioxidants. L’espàrrec té un alt contingut en fibra, convertint-lo en un aliment saciant.

La segona verdura que entra al top 5 són les faves, un llegum peculiar, ja que es pot menjar crua quan està verda. Es poden cuinar de moltes maneres, fet que fa d’aquest llegum una gran aliada a la cuina durant la primavera.

Què més pots trobar al nostre MercatVell? Els espinacs també es colen en aquesta llista com a producte fresc i de qualitat a la primavera. Aquesta verdura, també coneguda com “l’or verd” té infinitat de propietats, de les quals en destaquem la provitamina A, una bona quantitat d’acid fòlic, i la clorofil·la, ideal per la prevenció del càncer.

De les fruites es colen en aquesta llista les cireres i els préssecs. Les primeres es comencen a recol·lectar a la primera i és l’únic fruit amb os que es cull abans de madurar. Els préssecs són rics en fibra, aigua i carotens. Ideal per dietes d’aprimament donada la seva quantitat d’aigua.