El millors vins per maridar un bon àpat en companyia

Persones brindant amb copes de vi
Al celler del MercatVell disposem d’una gran varietat

Hi ha diversos criteris per escollir el vi perfecte per maridar un bon àpat i potenciar les propietats del seu sabor. Pel que fa al color del vi, a banda d’escollir el vi blan pels àpats més lleugers, també s’ha de tenir en compte que és més adient per aquells dies calorosos i lleugers. Els vins negres, en canvi, són millors per als dies freds. Hem de tenir en compte també l’edat, ja que els vins joves són més frescs, afruitats i àcids que els de criança. Cal tenir en compte que els vins negres, quan maduren, desenvolupen millor el seu sabor aconseguint molta més força, més aroma i estan més estructurats.

Cada vi es caracteritza per unes propietats. S’acostuma a dir que els vins negres són per a la carn mentre que el vi blanc és idoni pel peix. Tot i això, alguns factors com la quantitat de sucre i el seu preu poden fer que ens decantem per un o altre vi

Pel que fa al preu, tot i que és un indicador important de la qualitat del vi, cal dir que, en el nostre país no cal gastar-se molts diners per gaudir d’un bon maridat. Mai hem d’anar a comprar un bon pensant que ens hem de gastar obligatòriament molts diners.

Aleshores, quina és la millor manera de saber quin és el vi perfecte? Doncs preguntant. Si t’apropes al celler del MercatVell, podràs demanar recomanació al seu equip, que trobarà el vi perfecte per als teus àpats i pressupost. Si el que vols, en canvi, és jugar una mica i trobar-lo pel teu compte, al celler gaudiràs d’una àmplia varietat de vins de tota mena i preus perquè de mica en mica et converteixis en tot un expert en enologia.

Els mesos amb R i el marisc

Escamarlants a la peixateria
Pots trobar marisc fresc a la peixateria del MercatVelll

El marisc és un dels aliments que aporta més nutrients al cos: conté vitamines com la E, que té funcions antioxidants; la B, per evitar l’anèmia; i la A, que ajuda a cuidar la pell i la vista. A més, es tracta d’un aliment ideal per incloure a la dieta gràcies al seu baix contingut en greixos.

El marisc es reprodueix dels mesos de maig a agost, per la qual cosa es recomana que no es consumeixi en aquest període

Pel que fa a la millor temporada per menjar marisc, la millor època és des del setembre fins a l’abril, tots els mesos que porten erra. I és que així ho diu una dita popular a Galícia: “Els mesos sense erra, no mengis marisc ni el compris”. Aquesta dita es remunta als anys 40 o 50, quan els sistemes de refrigeració no tenien la mateixa potencia que ara. Això feia que no es pogués garantir que els productes es conservessin en bones condicions, sobretot en els mesos de més calor. Aquesta temporada també coincideix amb el cicle reproductor d’aquestes espècies, que es duu a terme entre el maig i l’agost. En aquest període, el marisc perd pes i les femelles, en pondre els ous, perden sabor i textura, ja que la seva carn es torna més tova.

tasta el millor marisc de LA PEIXATERIA al mercatvell!

Es recomana el consum de marisc durant aquests mesos, no només per afavorir la seva reproducció sinó també perquè tingui una millor qualitat. S’ha de tenir en compte, però, que aquest cicle no és igual per a totes les espècies i que cada una té el seu propi ritme. Complint aquesta norma, es garanteix la continuïtat del marisc i fa que es puguin consumir les diverses espècies durant tot l’any. Al MercatVell pots adquirir ara amb l’arribada de la tardor escopinyes, llamàntol, llagosta, petxines de pelegrí, petxines variades i gambes. A l’hivern serà temporada de cabres, bous de mar, nècores, gambetes, petxines de pelegrí i cloïsses.

Els secrets de la magrana, l’estrella de la tardor

La magrana ens proporciona molts beneficis. FOTO: Cedida
La magrana ens proporciona molts beneficis. FOTO: Cedida

La tardor es caracteritza per la gran quantitat de fruites que trobem en el mercat: cítrics, raïm, pomes, peres, prunes i moltes altres fruites que podem aconseguir en la nostra botiga de confiança. Entre elles, hi ha una que tot i la seva reduida mida, està carregada de nutrients i ens dóna una gran quantitat de beneficis, la magrana. Un fruit per a gaudir durant un curt període de temps. Coberta per una pell dura, la magrana amaga en el seu interior unes llavors cobertes d’una polpa vermella i carnosa.

D’aquesta fruita podem utilitzar les seves llavors com a suc, i el seu gust entre àcid i dolç la converteix en un ingredient molt versàtil per diferents elaboracions, tant fredes, com calentes, dolces o salades. La magrana és rica per la seva composició en antioxidants i antiinflamatoris, alhora que també ens ajuda a cuidar la pell, el sistema cardiovascular i neteja els ronyons. A tot això se li ha de sumar que és una fruita totalment apta per a persones amb diabetis.

A LA FRUITERIA DEL MERCATVELL TROBARÀS TOTA MENA DE FRUITES DE TEMPORADA

És important que utilitzem la magrana en la nostra dieta habitual, ja que pot fer pel nostre organisme més del que pensem. No es tracta només d’una fruita saborosa, sinó que posseeix molts beneficis per millorar la salut de l’organisme. No deixis passar la temporada de magranes i apropa’t al MercatVell, on hi trobaràs de primera qualitat.

Saps quants tipus de pasta existeixen?

Tortellinis durant el procés d'elaboració
Al Pasta Bar del MercatVell trobaràs diferents ofertes per gaudir d’un bon plat a un bon preu

Ara que ja saps d’on prové la pasta i els seus principals beneficis, cal que sàpigues que es pot classificar de dues formes: per la seva elaboració i per la seva forma. Unes varietats que pots trobar al MercatVell.

Pel que fa a l’elaboració existeixen tres grans tipus. La pasta fresca, que es caracteritza perquè s’ha de menjar acabada de fer o conservada en nevera per estar humida. També existeixen les pastes enriquides que porten algun afegit que augmenta el seu valor nutritiu i que li poden donar color. La pasta farcida amb diferents ingredients com carn, peix, ou o verdures, entre d’altres.

GAUDEIX DE LA BONA PASTA AL PASTA BAR DEL MERCATVELL

Si ens fixem en la seva forma, els més coneguts són els espaguetis, fils rodons que acostumen a ser llargs i les tallarines, també llargs però totalment plans. Un dels més populars són els macarrons, amb forma de tub gruixut. Per sopes i guisats, s’utilitzen els fideus, els pistons i les sèmoles. Els nyoquis tenen una catalogació a part, ja que es tracta d’una pasta elaborada amb patata, sèmola de blat i farina. A més, també trobem diverses pastes farcides: els tortel·linis, amb forma de barret, i els raviolis, bosses quadrades amb les vores dentades. L’últim tipus de pasta que pots trobar són les plaques rectangulars que es fan servir per fer canelons i lasanyes.

Aquests són els millors secrets per gaudir de la carn!

Carns de qualitat al MercatVell
Carns de qualitat al MercatVell

Menjar carn també té els seus avantatges, alguns d’únics. Per treure-li el màxim profit, és convenient seguir alguns consells. La carn és una font important de proteïna, necessària per regenerar les estructures cel·lulars, ja que la proteïna animal ajuda a mantenir la capacitat funcional del cos a la tercera edat. A més, la carn proporciona ferro fàcil d’assimilar, així com els activadors de l’absorció que fan que es pugui digerir i absorbir fàcilment. La carn, que podràs comprar als establiments especialitzats del MercatVell, evita l’anèmia i ajuda al correcte funcionament del cervell i del sistema immunitari. Els productes carnis contenen vitamina B12, una vitamina que només està present en els aliments de procedència animal i que és imprescindible per assimilar el ferro.

Pots tastar la carn de la carnisserIA al mateix mercatvell!

La ració ha de ser de màxim 120 grams i encara que la carn magra com el pollastre, el gall dindi o el conill, es pot prendre entre 1 i 2 vegades a la setmana, es recomana menjar carn vermella, cada quinze dies. Com sempre el millor és menjar carn el més natural i fugir de carns processades que s’elaboren amb grans quantitats de sals i conservants. Cal evitar la carn cremada o els recremadets i apostar sempre per la de qualitat més alta. Quan mengem carn és important acompanyar-la amb aliments que ajudin a netejar i equilibrar la feina de ronyons, fetge i intestins com una amanida de fulles verdes, amb taronja o nabius o un plat de crucíferes (col, coliflor, bròquil, kale…), juntament amb arròs integral.

Descobreix el sushi i les seves propietats beneficioses

sushi
Pots tastar diverses variatats de sushi al MercatVell

El sushi, a banda de ser un aliment de moda deliciós, té molts beneficis per la salut gràcies a les propietats dels seus ingredients frescos. Aquest plat típic de la gastronomia japonesa està format habitualment per una bola d’arròs amb un condiment, que pot ser peix cru, verdures o altres tipus d’acompanyats; i en el cas d’algunes varietats, alga nori. Aquest tipus d’alga, que li acaba de donar forma al sushi, és un aliment molt ric en minerals, vitamina A i B i hidrats de carboni de lenta assimilació, els que són beneficiosos per a la salut. L’arròs, per una altra banda, ens aporta proteïnes i hidrats de carboni, a més de no contenir gluten, cosa que fa que aquest plat sigui apte per a celíacs.

 

Gaudeix del sushi a JAPO ASIAN STREET FOOD!

Els diferents tipus de sushi, a més, sempre porten un condiment que li acaben d’aportar el sabor que els converteix en un plat únic: el salmó aporta potassi, seleni i vitamina B12; la tonyina és una font d’àcids grassos poli-insaturats, omega 3 i alts nivells de proteïnes. El marisc també pot acompanyar al sushi aportant diversos aminoàcids i iode.

Tot i això, el sushi no és només arròs amb peix cru: cada cop més s’estan popularitzant varietats que el cuinen o estan fetes exclusivament amb verdures. Cogombre, pastanaga, alvocat i carabassa són només alguns dels condiments que s’hi poden posar. D’aquesta forma, el sushi es converteix també en un plat apte per a vegetarians i vegans. Vine al MercatVell i tasta les diverses varietats de sushi que t’oferim!

gastronomia

Descobreix totes les varietats de salsitxa

Un dels plats més típics de la gastronomia alemanya és el Frankfurt: la mítica salsitxa que agrada a tothom.

D’aquest plat, però, hi ha moltes variants perquè tothom pugui escollir la que més li agradi. La mítica salsitxa de Frankfurt és la que està feta amb carn de porc i pots tastar al Frankfurt MercatVell. La salsitxa Bierburst porta diversos fruits del bosc per donar-li un sabor diferent.

La Blutswurst seria la més semblant al típic botifarró. La salsitxa Bratwurst és també una peça fonamental de la dieta alemanya: aquesta varietat està feta de carn de porc picada molt fina adobada amb espècies com nou moscada, pebre o gingebre. Aquesta salsitxa és, amb la xucrut i la cervesa un dels tres aliments més consumits a Alemanya. Una altra salsitxa de color blanc és la Weißwurst: aquesta, però és original de la regió de Babaria i està feta amb ou i altres espècies.

Si el que vols és enfrontar-te a un petit repte, la teva opció és la salsitxa Bockwurst: una salsitxa gran amb sabor fumat que se sol acompanyar d’una cervesa alemanya. Tot i això, si no t’hem convençut encara per apropar-te a MercatVell per tastar-ne una, allà hi podràs tastar altres entrepans fets amb altres ingredients: hamburguesa, llom, pinxos, bacó o biquinis i els condiments que més t’agradin: formatge, ceba i tota mena de salses per donar-hi més sabor.

Totes les opcions són perfectes per gaudir d’un bon àpat amb amics i família.

Lemons on grey wooden background

Descobreix aquests aliments per depurar el teu organisme

Després dels excessos de les vacances d’estiu toca compensar i cuidar el nostre cos. La  millor manera d’eliminar líquids i evitar la seva retenció és a través d’aliments depuratius, que ajudaran a eliminar les toxines del teu cos per trobar-te més sa i guanyar vitalitat.

Aliments com el bròquil, la coliflor, la carxofa, els espàrrecs, els espinacs, el rave, els nabius o el gingebre, són productes naturals  sense cap mena d’additiu que trobaràs al Mercat Vell. No només t’ajudaran a depurar, desintoxicar i desinflar, sinó que constitueixen tota una cura de la teva salut.

Aquests aliments els pots cuinar tant a la planxa com bullits i evitant afegir-hi sal, oli o qualsevol salsa amb els additius que just estem intentant evitar.  També pots  preparar un brou vegetal amb hortalisses diürètiques i depuratives. Les més habituals són l’api, el porro, la pastanaga i la ceba. Bullides durant 30 minuts amb molta aigua, sense oli i sense sal.

La llimona és l’aliment per excel·lència més reconegut tradicionalment per les seves grans propietats diürètiques i el seu poder per eliminar líquids. El pots prendre en suc, juntament amb poma, espinacs i llima. Aquest suc el pots afegir en batuts de fruita o verdura. Per fer una bona depuració cal que també oxigenem el nostre cos i la nostra ànima, un bon respir mental i físic ajudarà a dur a terme una dieta més efectiva. L’alimentació i l’exercici físics són la clau de la salut.

ahi poke bowl on brown rice

Descobreix els Poke Bowls, el nou menjar de moda

És probable que hagis sentit molt a parlar, o vist a les xarxes socials, el Poke Bowl, una amanida de peix cru servida tant com aperitiu o com a plat principal a la cuina hawaiana on un dels ingredients és el peix.

El Poke Bowl va néixer de la necessitat de menjar un plat fàcil  i ràpid de preparar mentre continuaven treballant. Alguns el relacionen directament amb el sushi o una evolució seva, però és un plat molt més complet.

Poke vol dir tallar en hawaià, i es refereix a trossos de peix cru marinat, habitualment tonyina, que després es col·loca sobre arròs i es complementa amb verdures, fruites i salses.

Un poke clàssic conté sempre una base d’arròs, però a la peixateria d’ ElMercatVell també t’oferim altres opcions de base baixes en calories com la quinoa o la pasta, i una selecció de proteïnes per acompanyar crues o a la planxa com salmó, tonyina, tofu, cebiche de corbina, calamar, gambes o pollastre.

La verdura i la fruita aporten  a aquest plat una combinació infinita de sabors al gust del client. El plat queda acabat amb una salsa, sovint fetes amb soja, wasabi i oli de sèsam.

Els bowls són un plat lleuger, saborós i complet amb un alt valor nutricional. El peix ens aporta proteïnes i àcids greixos essencials; l’arròs conté hidrats de carboni, i la verdura i la fruita ens aporta fibra, vitamines i minerals. Aquest plat inclou a més alguns superaliments com les algues, el peix cru o les llavors, que ofereixen una gran quantitat de micronutrients. La quinoa, com a bona font de proteïnes, fibra i aminoàcids essencials, els Omega 3 del peix, o el calci, el ferro i el iode són alguns dels exemples.

Un plat, el Poke Bowl, que resulta més saciable que altres plats cuinats, i que t’ajudarà a mantenir una dieta més sana, saludable i light durant tota la setmana. La seva combinació d’ingredients, quasi infinita, et permet menjar aquest plat cada dia cuidant la teva dieta.

WhatsApp Image 2019-07-11 at 11.31.25 (2)

Els orígens de la pasta

La pasta és un dels aliments base de la dieta mediterrània, formant part dels àpats de moltes famílies.

Però sabies que el seu origen no es troba en Itàlia?

Alguns descobridors li atribueixen el descobriment a Marco Polo, que va portar la pasta d’un dels seus viatges a la Xina al segle XIII. A diferència dels xinesos, els italians l’elaboraven amb farina de blat i no de mill, ja que a la Xina no hi havia cultius de blat.

Tots els diferents tipus de pasta conten una gran aportació de gluten, ja que facilita el seu assecament i emmagatzematge. Per això, la pasta fresca de elMercatVell és l’opció ideal per a tothom.

En aquest estat absorbeix millor el sabor de les salses, ensalades, carns o peixos amb les que pots acompanyar aquest aliment. La pasta fresca també es pot servir sola, amb un lleuger toc d’oli d’oliva o mantega amb parmesà. A més, després de la invasió musulmana del segle IX, s’han introduït condiments com la llimona, l’ametlla, el festuc o la figa als diferents plats.

La pasta és l’aliment ideal per les persones que realitzen molta activitat física, ja que els hidrats que conté són d’absorció lenta. També té fibra, que ajuda a la regulació del trànsit intestinal. Contràriament a les creences populars, no engreixa perquè conté pocs greixos. Però si és una gran font d’energia gràcies al seu gran contingut en hidrats de carboni.